Aku Masuk Islam Kerana Nabi Isa

RM 15

“Saya hanyalah pendosa yang tidak pandai mengungkapkan kebenaran ini. Namun saya tidak mampu memendam kebenaran ini lebih lama. Saya belajar Islam dari Alkitab/Injil (Yesus)?”-Siti Rahma.
Siti Rahmah dilahirkan dengan nama Kris Rona Yunita. Dulunya beragama Kristian Protestan. Dulunya ia sangat membenci Islam kerana menurutnya Islam adalah agama yan suka peperangan, beristeri banyak, ibadah yang susah dan larangannya adalah hal-hal yang nikmat.
Masa lalunya sangat kelam (gelap). Ia berkahwin kerana hamil (married by accident), lalu bercerai, ketagihan dadah, menjadi GRO di tempat hiburan malam. Bahkan pernah membunuh bayinya sendiri. Kemudian Ia masuk Islam. Namun Ibu dan keluarga besarnya menentangnya bahkan menganggapnya sudah GILA. Dan memaksanya agar kembali keagamanya yang lama.!
“Jarang ada orang yang secara jujur mau mengungkapkan masa lalunya yang kelam penuh dosa, dan yang anehnya lagi Justru Dia belajar Islam dari Alkitab (Injil)? (Muhammad Jaya, penulis buku Laris “Kisah Nabi dlm Quran & Injil”)”